4e weekje rangala door tot het einde! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu 4e weekje rangala door tot het einde! - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

4e weekje rangala door tot het einde!

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

05 Oktober 2013 | Kenia, Rangala

Jambo al mijn trouwe lezers :P

Hoe is het ondertussen in nederland? Vet leuk dat iedereen zo enthousiast is elke keer en dat er zo veel reacties zijn. Ome martin ik verwacht een uitnodiging hier in kenia hoor voor n nieuw feest. Ook cool tante Caroline dat Keniaansen mensen mijn blog lezen en dat ze er zo om lachen. En tante Francelien na verder onderzoek vind ik die zogenaamde ‘schatjes’ die zich neefjes noemen niet meer zulke engeltjes. Hier op de boyschool aanbidden ze je nog net niet en doen ze alles voor je(stoel schoon maken met hun trui, ook mijn schoenen doen ze rapen me krijtje op als die valt).. zouden me neefies ook wel mogen doen :D en doe ze de groetjes eejj. En over de vraag of de mensen zich ook heel zielig voelen,, dat verschild echt enorm. Sommige zeggen ook neem me mee naar Europa maar en zijn ook zat kei gelukkige mensen hoor. Leven heel anders maar wel gelukkig.

Maar back to the story.
Nou maandag ben ik weer begonnen op stage natuurlijk dat was een redelijk normaal, saai wordend ritueel van kinders wassen, kleden, voeren, afwassen, buitenzetten, bedden opmaken, kleding wassen, kleding ophangen, spelen met de kinderen, voeren van de kinderen, verschonen, afwassen en smiddags weer lekker naar de nursery en tegen de kinderen praten in een taal die ze totaal niet verstaan. Haha maar het gaat steeds beter omdat ik al gepromoveerd ben van teacher mzungu naar teacher Ann. Dus dat gaat al goed. Dinsdag was weer een feestelijk dagje de zuster word een beetje verwend door alle kellebeek studenten dus toen Jolien en ik gingen overleggen over wat ze wou konden we eigenlijk vrijwel meteen weg van stage om het te gaan halen in Kisumu 1,5 uur rijden met de bus. Nou wou dachten joepi leuk avontuurtje hoor! Dus binnen 10 minuten zitten wij in de bus met een lijstje wat we kopen gaan van ons sponsor geld. Komt de spontane gedachten oke…we mogen eigenlijk helemaal niet alleen zonder toestemming, zonder coach en zonder dat ook maar iemand weet waar we zijn zon lange reis maken. We sturen wel even een berichtje. Noujaa daar waren ze natuurlijk wat minder blij mee maar na wat uitleg kregen we toestemming en zijn ze de zuster gaan bellen dat ze ons echt niet had mogen sturen. Maarja wij hebben leuk geshopt en wat speelgoed en veel andere dingen gekocht voor de baby’s. daarna nog lekker wat gedronken met Sammy onze tuktukker want voor de verandering was de ‘taxi’ die zuster geregeld had om terug te gaan maar ander half uur telaat!

Ook woensdag was weer gezellig op het babyhome want Myrna ging vandaag eens een dagje mee en ook smiddags naar de nursery wat wel fijn is want in mijn ogen heb ik alle mogelijke lessen al wel een gegeven. Maar vandaag gingen we dan maar eens schminken. En enthousiast dat ze waren! Heel de school stond om ons heen :O en ze hadden wel ideeën hoor wat ze wouden. De resultaten waren ook heel leuk en de leraren (ja af en toe wil ze nog wel eens even komen kijken) was ook heel enthousiast dus ook donderdag en volgende week maandag zal ik weer lekker gaan schminken want heel de school wil graag :D. Vrijdag hadden ze ook weer iets verzonnen op de babyhome Jolien was ziek dus ik zat alleen bij het gebed (15 minuten kiswahili gezang)en vervolgens bleven ze allemaal napraten ik dacht wat zou er toch aan de hand zijn. Verteld de zuster mij, ja we overleggen wat jullie kunnen kopen voor de staf. We willen wel graag schoenen allemaal. Nou ik kreeg de maten en kleuren al door. Volgensmij wist ik voor het eerst in me leven niets te zeggen. Maar het idee was natuurlijk erg leuk. Smiddags zijn we weer naar Kisumu gegaan met de bus en kreeg ik lekker opeens een baby op mijn schoot geworpen omdat die mevrouw ff geen handen vrij had. Echt leuk in Nederland zou niemand zijn baby van 1 maand oud even aan een vreemde geven. En savonds vierde we de verjaardag van Fabienne. Smorgens was ook nog even een afterparty het dinner van de dag er voor was niet zo goed bevallen denk ik want smorgens voor 6 uur was onze wc rol al op en stonden we toch nog steen papier schaar te doen wie het eerste mocht. Dus samen met Myrna maar heel het hotel afgestruind naar iemand die ons wc papier kan geven. Noujaa dan ben je iig goed wakker toch.

Nu gaan we nog even lekker uit eten en morgen nog ff chillen en shoppen. nog n weekje te gaan en dan verhuizen we weer is!
See you soon!

  • 05 Oktober 2013 - 20:29

    Oom Frans Tante Gerdien En Je Lieve Nichie:

    Ha Anne!! Marthe is je nog niet vergeten hoor, er staan een paar foto's op m'n telefoon die je moeder heeft doorgestuurd, en Marthe kijkt bijna dagelijks de fotoalbums door, dus ze oefent goed ;-)
    Ongelofelijk wat je allemaal meemaakt, we kijken elke keer weer uit naar je volgende verslag. Groetjes en liefs van oompje tantetje & nichtje

  • 05 Oktober 2013 - 21:01

    Annemijn:

    hee tante G!
    Aah moet party nog dingen oefenen dan?! Die kan al alles!
    De kindjes kunnen hier niet gebaren hoe sterk ze zijn hoor:(
    Ze is okk. Al bijna jarig hea! Joehoe! Ik kom wel op haar afterparty oke?
    Nou spreek je snel weer xxxx

  • 05 Oktober 2013 - 23:52

    Marjolein:

    hoi meisie,
    Hier alles goed net leuk feestje gehad met hele family was leuk,natuurlijk goeten van je favo (oud) oom piet.heb alle fotoos geshowd hoor.fijn dat t je wel goed gaat en dat je zulke leuke dingen verzint.hoop dat je niet meer ziek bent en nog lekker kunt genieten van alle dingen die je nog gaat beleven...dag schat

  • 06 Oktober 2013 - 10:21

    Peetje:

    super wat een volle dagen maak jij zeg, en baby's op je schoot is natuurlijk altijd leuk !
    dat sminken heb je vast van je moeder ben benieuwd naar nog meer foto's, lekker genieten dus.

  • 06 Oktober 2013 - 12:51

    Joyce:

    Hoi Annemijn, wat een indrukwekkende verhalen allemaal. En wat maak je veel mee. Heel veel plezier nog daar en geniet ervan!
    Groetjes Joyce

  • 07 Oktober 2013 - 09:08

    Diewertje:

    heej mijn,
    als ik het allemaal zo lees vind ik het nog steeds jammer dat karijn destijds niet is gegaan
    mooie dingen doe je hoor geweldig hoe je het ook opschrijft en heel leuk om te bewaren voor later om nog eens terug te lezen. geniet nog maar fijn daar en zet hem op groetjes van Diewertje

  • 07 Oktober 2013 - 09:45

    Marjel:

    Hoi Annemijn,
    Wat weer een ervaringen en verrassingen! Gelukkig nog steeds super- enthousiast! Schminken, hartstikke leuk! Binnenkort dus weer iets heel nieuws...verhuizen en zo. Spannend.
    Heel veel groeten en hou je goed! Marjel

  • 07 Oktober 2013 - 14:30

    Jacintha:

    Hallo Annemijn,
    Met veel belangstelling lees ik alle reisverslagen. Ik kan niet wachten tot jullie de lessen komen verrijken met jullie ervaringen, maar vooral visies!
    Er wordt hier met jullie meegeleefd, voor zover ons voorstellingsvermogen zich uitstrekt.
    Alle goeds daar en je doet het hartstikke goed! Ik ben in elk geval trots op je!
    Groetjes,
    Jacintha

  • 07 Oktober 2013 - 20:28

    Buurvrouw Bertha:

    Hoi Annemijn
    Hier bij ons gaat alles goed het wordt hier nu koud.
    bij jullie is het weer een spannende week geweest leesik.
    dat jullie al alleen boodschappen gaan doen goed hoor
    als je naar een andere plaats gaat moet weer wel wennen maar komt goed
    geniet van alles wat je doet en kijk uit naar je volgende verslag.
    groetjes buurvrouw bertha

  • 08 Oktober 2013 - 09:36

    Jacqueline:

    Ha, die Annemijn.
    Wat een mooie verhalen uit dat verre Afrika. Prachtig en onvergetelijk.
    Geniet er nog lekker van, wij blijven je volgen en moeten vaak lachen om je leuke manier van vertellen.
    Groetjes van Anna, Jip en Jacqueline

  • 08 Oktober 2013 - 18:40

    Ida:

    Weer met plezier je blog gelezen!
    Wat een avontuur! Geniet er maar van voor je t weet
    zit je weer in de sneeuw! ;-)

  • 08 Oktober 2013 - 19:08

    Jannet:

    He annemijn,
    weer een leuk verhaal. helemaal top!
    veel plezier! xxx

  • 08 Oktober 2013 - 22:35

    Oom Piet Meijler Uit Rotterdam:

    Ha Annemijn,

    Zaterdag heb ik van jouw moeder je internetadres gekregen zodat ik je nu ook kan volgen. Het verslag heb ik nog niet eens gelezen, maar ik wil je eerst laten weten dat ik het erg leuk vind dat ik je belevenissen op deze manier kan meemaken. We wisten dat je naar Kenia zou gaan, maar we waren even vergeten wanneer dat was.
    Je moeder heeft ons zaterdag een heleboel foto's van jou laten zien en we merken dat je het erg naar je zin hebt. Je ziet er in ieder geval heel vrolijk uit, precies zoals we je kennen. Natuurlijk zul je het in begin best moeilijk hebben gehad, omdat je alle geliefden (waar ik me ook toe reken) heel erg miste.
    Ik ga je verslag nu lezen en we blijven je op de voet volgen. Een heel fijne tijd nog daar en tot ziens in Breda.

    Oom Piet en tante Elly

  • 09 Oktober 2013 - 08:29

    Peetje.oomen:

    leuk dat je alles ook leest wat wij schrijven, je kan op een heerlijke manier schrijven net alsof ik er bij ben dus kom maar op met je volgende spannende , ontroerende belevenissen.
    groetjes van Peetje en Elvira en de rest !!!

  • 09 Oktober 2013 - 19:46

    Martine Overduin:

    Hey Annemijn, wat gaaf zeg om je verslagen te lezen. Zelfs vanuit San Diego US kan ik je volgen...hoe cool is dat? We zijn allebei ver van huis alleen het verschil is : jij 3 maanden en ik 3 weken, haha.
    Ben trots op je en bind dat je goed bezig bent daar..heel veel plezier en geniet ervan!!! Liefs.

  • 10 Oktober 2013 - 21:43

    Anja Monden:

    Hoi Annemijn.
    Leuk hoor dit allemaal te kunnen lezen. Wat een beleving.Fijn dat het goed gaat.
    Heel veel succes verder. Groetjes van ons allemaal.

  • 12 Oktober 2013 - 12:25

    Saskia:

    Hoi Annemijn,
    Gisteren van je moeder de link naar je reisverslagen gekregen. Kan ik ook meegenieten...
    Wat leuk dat schmincken! Beetje Boemeldoncks Carnaval in het verre Afrika.
    Groetjes,
    Saskia

  • 13 Oktober 2013 - 21:05

    Tante Te P.:

    He lieve nicht!
    Da's alweer even geleden, ik was even druk met onze verbouw- en verhuisplannen, maar nu heb ik weer tijd voor je! Volgens mij ben je al bijna op de helft van je Afro-avontuur... Er blijft toch nog wel wat van je over, he? Van je lieve zusjes hoorde ik dat je van alle maispap en vis broodmager aan het worden bent...
    Het is herfstvakantie. Oom en neef S. zijn naar Rome. Ook leuk! En lekker rustig hier. Vandaag was het zo'n echte Hollandse herfstdag met veel wind en echt de hele dag regen. Zo'n dag dus waar jij misschien weleens naar verlangt.... of toch niet?
    We wachten weer met spanning op je volgende verslag. Dag mooie nicht van me! Dikke kus van tante en je neefjes.

  • 14 Oktober 2013 - 10:40

    Marjolein:

    heee mijn,

    kom op met je reisverslag....ik word een beetje ongeduldig ik wil het weer lezen....... en ik ben niet de enige hoor.
    nou groetjes he!!!

  • 17 November 2013 - 13:05

    Herman:

    Hoi Annemijn. Ik ben ook wel weer benieuwd hoe het nu verder gaat. Het is 17 november en Sinterklaas is al weer in het land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Annemijn

Ik ben Annemijn ik ben 21 jaar ondertussen! Dit keer ga ik naar Indonesië onder begeleiding van ons Myrna. Dat wordt een groot feest

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 26793

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

3 maanden Indonesië

01 September 2013 - 01 December 2013

3 maanden Kenia

Landen bezocht: