so far, so good - Reisverslag uit Kebonsayur, Indonesië van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu so far, so good - Reisverslag uit Kebonsayur, Indonesië van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

so far, so good

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

03 Februari 2017 | Indonesië, Kebonsayur

03-02. 21.15 Jakarta.
Ondertussen zijn we al weer meer dan 24 uur onderweg. Gister om 14.00 zijn we na het nemen van innig afscheid van al onze lieve fans, vrijwillig in de rij gaan staan om onze bagage in te checken. Deze rij was gelukkig maar een uurtje, lastiger was dat ze meteen boos gingen kijken en vertellen dat we een verkeerd visum hadden. Dat was natuurlijk wel even stessvol maar gelukkig kwam het na wat telefoontjes goed. Hierna gingen we opzoek naar de gate richting Istanbul. Dit kwam natuurlijk ook helemaal goed want wij zijn beide gezegend met een geweldig richtinggevoel! ;D

In het vliegtuig maakte we al snel vrienden door de stewardess aan te zien voor wijnkenner met de openingszin: 'Wat is jouw lievelings wijn?" Wonnen we haar hart en helaas ook hun jaar voorraad aan "turkisch nuts". Ook hebben we ons Engels al flink kunnen oefenen door onze Spaanse buurvrouw, zo vlogen deze 3 uurtjes voorbij en voor we het door hadden zaten we al op Istanbul. Tijdens het strekken van onze benen liepen we al voorbij een aantal Gates en zei Myrna al: "jeetje je ziet hier totaal geen blanke mensen zitten". Dat was dus onze gate. Iedereen lag er op de grond te slapen. Het was er dan ook half 3. Van de vliegrit zelf weet ik niet veel. Van de 11 uur heb ik 7 geslapen dus dan gaat het lekker snel he! Aangekomen op Jakarta moest ik heel nodig plassen. Hier in Indonesië gebruiken ze geen wc papier maar kont was tuinslangen. Gelukkig was dat nog niet zo op de AirPort, er hing ook wc papier. Tot ik dacht door te spoelen en vanuit de wc allemaal water omhoog tegen de deur begon te sproeien! Haha

Bij de bagageband gekomen zagen we al snel (en onverwacht) een man met een bordje "Myrna". Die zijn we dus snel gevolgd. Een hele fijne man, we oefende Indonesisch, gingen pinnen, lang wachten op koffers. Echt zo'n moment waarop je denkt: WoW! Dit kan niet meer stuk! Toen werden we over gedragen aan s'werelds slechtste chauffeur! Lekker scheuren in z'n 2, bumperkleven als n malle en vlak langs de scooters. Maargoed! Zeker overleefd. Aangekomen in een prachtig hotelletje, leuke binnentuin , enge katten en vleermuizen die het hotel gratis in kunnen erg gastvrij. Maar al met al best prima! # ga naar booking.com. We gaan zo maar lekker slapen en dan morgen vliegen we om 13uur echt naar onze bestemming!

See you soon!

• 03 Februari 2017 - 19:03

Kelly:

Hoi Annemijn,

Heel veel plezier en succes weer de aankomende tijd!
    We zullen vanaf hier je volgen!

Dikke kus
    Huub, Kelly & Guus!

• 06 Februari 2017 - 20:33

Jannet:

Hé Annemijn,

Fijn dat de reis goed verlopen is. Veel succes en veel plezier.
    We kijken uit naar de volgende berichten met foto's, natuurlijk.

groeten,
    Gerben & Jannet xxx