HET BEGIN! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu HET BEGIN! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

HET BEGIN!

Door: annemijnvisser

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

02 September 2013 | Kenia, Nairobi

Jambo iedereen!
1 september was het dan zo ver, het vliegtuig in wat al intens spannend was natuurlijk! Na het afscheid wat ik toch best wel zwaar vond. En dan na 8 uur gelukkig wel veilig aankomen in Nairobi. Om 20.00 uur waarna we nog een uur in het vliegtuig hebben gewacht door dat het vliegveld hier natuurlijk afgebrand is zo hebben we lekker kunnen wennen aan de keniaanse cultuur. ‘hakuna matata’ geen zorgen en ‘polle polle’ langzaam langzaam .

Op de straat aangekomen, zoekend naar onze taxi die daar met een bordje ‘kellebeek’ zou staan. We liepen achter de mensen aan naar het busje en stonden zo 20 minuten tussen de toeterende auto’s midden in de modder vast met onze koffer. Daarna reden we naar het shalom haus waar we zouden overnachten. Een hele fijne kamer van zeker wel 3 bij 3 m2. Waar 3 stapelbedden in gepropt staan. En we onze koffer niet open krijgen. Haha ja echt verwenden mensen zijn we eigenlijk. Meteen naar beneden gerend omdat de wc niet doorspoelde en het licht het niet deed. Maar dat lag aan ons. Rond 1 uur gingen we eindelijk slapen na gezellig nog even wat te hebben gedronken met elkaar.

Vandaag 2 september waren we om 5 uur wakker omdat er kinderen in de gang erg veel lol aan het maken waren. Wij hadden er iets minder lol om. Maar gelukkig was vandaag verder al erg gezellig. We zijn in het olifanten weeshuis geweest, waar ik lekker een baby olifantje kon aaien! En naar Kazuru dat is een organisatie voor alleenstaande vrouwen hier in Nairobi die met klei en verf super mooie armbanden en kettingen maken. In ruil voor onderdak en zorg voor hun kinderen. Daarna zijn we lekker gaan eten bij java haus en hebben we een Keniaanse vriendin van onze begeleidster Ursula ontmoet. Dat was heel gezellig want zo leerde we veel over het land. Nu zijn we terug op onze kamer en gaan zo slapen. Helaas konden we even niet douche, tandenpoetsen of naar de wc gaan.… want het gras moest gesproeid worden. Haha maarja wat doe je daar aan? HAKUNA MATATA! Wen der maar aan.

Morgen vertrekken we om 7 uur naar Kisumu aan het victoria leek. Om daar naar onze stage voor de laatste periode te gaan kijken. Omdat we zondag pas terecht kunnen in Rangala.

Nou later meer,

Groetjes Annemijn

• 02 September 2013 - 20:52

Rolf Van De Wal:

Klinkt nu al super leuk. Zitten wij hier in het saaie veel te georganiseerde landje. Veel plezier morgen he. X

• 03 September 2013 - 14:37

Mama:

spannend hoor....geniet he!!!!
    lieve dikke kus van je moedertje

• 03 September 2013 - 14:44

Huub & Kelly:

Ha Annemijn,

Dat klinkt al erg leuk zeg!
    Je komt inderdaad in een hele andere wereld terecht!
    Geniet van alles leuke spannende dingen en ervaringen die op je pad gaan komen!

Liefs Huub & Kelly

• 03 September 2013 - 15:17

Jose:

Leuk een reisverslag. Ga je reis helemaal volgen. Ik wens je een geweldig leerzame tijd toe

Groetjes jose

• 03 September 2013 - 16:13

Noor:

Super gaaf Anne! Zet hem op en heel veel plezier!
    Dikke kus van Noor

• 03 September 2013 - 18:09

Je Zusje:

super leuk en neem een baby olifantje voor me mee

• 03 September 2013 - 22:20

Peetje:

Tof hé meid, relax en wij genieten met je mee hoor !

• 04 September 2013 - 07:03

Christiane:

klinkt heel gezellig allemaal

• 05 September 2013 - 12:29

Marjolein:

ik zit met smart te wachten op nog meer verslagen via whats app is het allemaal kort.
    hoop dat je er enorm van geniet en er heel veel ervaring opdoet
    dikke kus van mijxxxx

• 05 September 2013 - 14:38

Caroline:

he he gevonden die site.
    ik ga je lekker volgen,vind t ook spannend!!!
    veel plezier en geniet ervan en doe mooie herinneringen op.

je tante