al weer een weekje erbij - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu al weer een weekje erbij - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

al weer een weekje erbij

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

28 September 2013 | Kenia, Rangala

Karibu,

Zondag was weer n hele leuke dag, we gingen naar de watervallen met Consolata en hoeraa! Ze was er al om half 3 maar 1,5 uur te laat een nieuw record dus! We gingen er heen met een vriend van haar met ze 4e achter in de auto, na 500 meter een kapotte auto dus stond de man al te tieren in de telefoon en langs de kant van de weg in de moterkap te kijken. Nou na 10 minuutjes toch maar verder gehobbeld worden we aangehouden door de politie dus wij al dikke stress met ze 4e achterin + geen grode + een of andere creck auto. Nou na de vraag met hoeveel mzungu we waren en het checken van de achterbak mochten we gewoon door rijden. Aangekomen bij de watervallen hebben we lekker genoten van het uitzicht en de zelfgebakken cake na een half uur zijn we snelterug gegaan want de lucht werd wel heel donker. Toen we in de bus terug zaten barsten de bui al los. Consolata nog een prachtige regenhoed op gezet maar helaas we kwamen drijf nat thuis en mochten lekker dwijlen! En natuurlijk koud douche want de stroom viel ook uit de rest van de avond. Haha

Maandag ben ik met Myrna mee gegaan naar de girlsschool, echt ontzettend leuk sochtens op het plein na het gebed moest ik me voorstellen en daarna mochten we samen onze lessen gaan geven als je de klas binnen kwam stond iedereen op en zei: “Hello teacher Myrna and teacher Annemijn, how are you? We are fine” de eerste 2 uur hebben we maar wat uit ons duim gezogen om als les te geven aan groep 2, en smiddags hadden we leuke voorbereiden gymlessen en muzieklessen aan groep 5 en 6.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik gewoon stage gelopen op het babyhome en de nursery ook een gesprek gehad met Jolien en de zuster wat we met ons ingezamelde geld kunnen doneren. Maar zei dacht vooral aan kippen en dat lijkt ons niet heel leuk dus we kijken nog even.

Elke avond zitten er in ons huis van de grote enge vieze ‘helicopter beesten’ te vliegen en eng te zijn. Ze kunnen zelfs bijten volgens de bevolking hier. Haha maar volgens myrna zijn het daar echt geen types voor dus dat is vast niet waar. maar elke avond moet ik dus met Myrna en Jolien op jacht om ze met kussens uit de lucht te gooien en dan een doodvonnis te maken door om de beurt met snijplanken, boeken of emmers te gooien tot iemand raakt.

Vrijdag ben ik nog samen met Myrna naar de Boysschool geweest. Ik kreeg groep 2 in mijn eentje en heb zo maar een beetje rekenen, tekenen en een paar opdrachten met letters gedaan. Op die school is het normaal dat de ‘klasse oudste’ met een stok alle bewegende of pratende jongetjes slaat. Maar dan ook echt knetterhard, gekkenwerk daarzo! Maar ik vond t niets maarja ik kan niet in me eentje Kenia veranderen maar ik heb maar gezegd dat ik het niet in mijn lessen wou en dat hij de stok om mijn bureau moest leggen. De klasse oudste was wel een beetje kwaad op mij hij keek me de hele tijd vuil aan maarja doe je niets aan. Het laatste uur hebben Myrna en ik onze klassen nog samengevoegd voor een gymles. Helaas kwam van ons leuke spel niets terecht ze wouden enkel voetballen dus hebben we dat maar toegelaten.
Smiddags zijn we weer naar Kisumu vertrokken, wat hadden we daar zin in al vanaf dinsdag keken we er naar uit want een weekend in Rangala is echt wel verveling extreme. Gister dus lekker eerst uit eten geweest bij Buddy’s en daarna nog feest gevierd in signature. En nu is het al weer zaterdag we hebben net lekker over het marktje gestruind en nu gaan we lunchen! Jaja fijn in Kenia te zijn.

Groetjes Annemijn

  • 28 September 2013 - 15:39

    Suzie:

    Ah wat blijft het toch leuk om al je verhalen te lezen!! Echt respect hoor voor wat je allemaal moet doen! Heel veel succes nog en tot het volgende verslag!:)
    Xxxx

  • 28 September 2013 - 20:05

    Marjolein:

    Hoi meisje,is weer kei gezellig verslag van je laat t weer aan iedereen weten hoor kunnen ze weer massaal reageren op jouw gezellige blog
    Veel plezier de komende weken
    Dikke kus mama xxxxx

  • 30 September 2013 - 22:09

    Martin Visser:

    Hallo Annemijn, wat een belevenissen! Wie heeft de hippo's op Lake Victoria horen brullen? En ugali moeten eten? Straks ga je Afrika meer waarderen dan het kikkerlandje. Je schrijft boeiend. Ik heb al de reisverslagen gelezen.
    Weet je dat Willie voor Dorcas werkt en deze hulp-organisatie in Oost-Europa en Oostelijk Afrika actief is. Ook hebben zij een uitvalsbasis in Nairobi met Edwin Onyancha als country director.

    In Grootebroek kan je een kanon afschieten. Na de trouwerij van je nicht is hier niets te beleven. Voor volgend jaar hebben Jacomijn en Joas het voornemen om te trouwen en dan worden we wakker op het platteland.

    Een leuke foto van de Girlschool al de leerlingen in blauw en met jou daar achter. Gaat je Swahili vooruit? Succes met lesgeven. Ik hoop je aan het eind van het jaar te zien in goede gezondheid.
    Martin

  • 01 Oktober 2013 - 14:48

    Tante Caroline:

    he die annemijn

    Op mijn werk heb ik 2 collegas die uit Kenia komen.
    Erg donkere dames dus.
    Ik heb ze je verslag laten lezen en ze kwamen niet meer bij ,vooral het verhaal over die leuke toiletten die ze daar hebben.
    Ze vroegen zelfs wanneer de volgende blog kwam,konden ze weer lachen.
    Ze herkenden veel uit je verhalen...leuk he?

    grtz tante Caroline

  • 01 Oktober 2013 - 20:38

    Herman :

    Hoi Annemijn, heel leuk om jouw verslagen te lezen. Wat je niet allemaal meemaakt. Geweldig. Herman

  • 01 Oktober 2013 - 22:02

    Nina LANGENBERG:

    Annemijn
    Leuk je verhalen te lezen. Je maakt weer heel wat mee daar.
    Je geniet er echt van. De grote stad Kisumu is ook erg leuk. Maar wel iets heel anders.
    Doe iedereen veel groeten

    Nina

  • 04 Oktober 2013 - 20:29

    Jan Willem Uut Etten:

    Hee Annemijn,
    Wat kun je toch geweldig leuk schrijven, je ziet t gewoon voor je als je t leest. We blijven je volgen, blijf schrijven eej! Groetjes JW

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Annemijn

Ik ben Annemijn ik ben 21 jaar ondertussen! Dit keer ga ik naar Indonesië onder begeleiding van ons Myrna. Dat wordt een groot feest

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 26800

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

3 maanden Indonesië

01 September 2013 - 01 December 2013

3 maanden Kenia

Landen bezocht: