afscheid op stage & de vakantie sfeer begint - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu afscheid op stage & de vakantie sfeer begint - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

afscheid op stage & de vakantie sfeer begint

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

14 Oktober 2013 | Kenia, Rangala

Siku kila mtu!

Na een zwaar weekend (we konden uit tot half 12 toen viel de stroom uit en gingen we maar naar huis) zijn we weer begonnen. Maandag hebben Jolien en ik de spullen die we gekocht hebben van het gesponsorde geld naar het babyhome gebracht. Veel speelgoed maar ook veel potjes en ander handige spullen. We hebben heel de babyzaal gemake-overd. En voor het eerst in heel de stage periode begonnen er gewoon leidsters met de kinderen te spelen. Echt heel leuk om te zien allemaal.
Daarna ben ik op de nursery weer lekker hectisch kinderen staan smincken. Echt super leuk om te doen want ze hebben al de dag ervoor hele plannen uitgedacht wat ze wouden hoor. En sommige waren nog gek genoeg hun gezicht gewoon niet te wassen dus die hadden dinsdag nog n mooie spider of konijn op hun voorhoofd en trots dat ze er op waren.

Dinsdag bij de Nursery had ik voor alle kinderen een gum en een liniaal gekocht. Volgends de juf daar hadden ze die nodig. Het was echt een super geslaagde les geworden, en die kinderen zijn zo dankbaar ze kwamen om de beurt mij een hand geven om te bedanken en die liniaaltjes heb ik tot vrijdag constant vastgeplakt gezien aan de handjes van de kinderen. Zelfs toen ik zei we gaan buitenspelen namen ze die gewoon mee. Het lesje was ook echt leuk allemaal een netjes huis tekenen en de maten erbij schrijven , ik wist niet dat het zo leuk kon zijn. Donderdag heb ik hier afscheid genomen we hebben nog een alfabet slinger gemaakt met ze alle, en dat lukt dit x goed want de leraar had bedacht er is bij te blijven en alles wat ik zei in het Swahili te vertalen voor de andere 20 kinderen die geen Engels kunnen. Opeens ging alles vlekkeloos en toen heb ik ze nog een fotocollage gegeven waar bijna ieder kind wel opstond en foto’s zijn ze hier niet gewend dus dat was echt leuk.

Vrijdag was dan echt de laatste dag . Nog eens voor het laatst onze riedel van kindjes wassen, kleden, voeren ,afwassen, beddenopmaken, kledingwassen, voeren, afwassen en omkleden af gegaan. En toen nog heel lang met de kindjes gespeeld. En ze voor het eerst mee naar buiten genomen, wat ook echt leuk was de babygroep waar wij meestal zitten zijn kinderen van ongeveer 1-2 jaar en zijn nog nooit buiten geweest was dus echt leuk. Toen alle kinderen nog eens een hele dikke knuffel gegeven, want die zien we nooit meer.. erg goed voor hun eenkennigheid iig.

Zaterdag morgen vroeg opgeruimd, thee gedronken bij de zuster en in de bus gestapt. Allemaal keniaanse troepjes gegeten (ongeveer genoeg voor een kudde beren) T was mooi in Rangala en ik heb veel geleerd vooral in de kleuterklas, maar ik ben blij weer naar Kisumu te gaan lekker de stad daar kan je nog is wat:D.

Zondag ochtend vroeg opgestaan voor de monkey rock! Was echt heel gaaf 3 uur omhoog over de rotsen klauteren en tussendoor ff uitgerust in een bergriviertje. IJSKOUD! Lekker genoten van de zweet met ijskoudwater vermening! Naast ons liepen boesjboesj mannen en kinderen van 12 die een beetje koeien liepen te jagen en dagelijks die berg waar wij zon 6 uur over deden om op en neer te lopen hun lopen zon 3x perdag lekker heen en weer. Maar het uitzicht was het wel vet hard waard!
Zo mooi! Stonden op een hoge rots de diepte in te kijken met bos jongetjes die gewoon over de rand hingen echt gaaf. Was de wandeling zeker waard. Morgen gaan we op safari! Ik heb der zin in!!

Nou dat was het weer ik ga nog even genieten van het zonnetje :D

• 14 Oktober 2013 - 22:12

Eefje:

Wauw wat vet om die foto van voor en na te zien zeg! Dat zal vast een goed gevoel geven, nu lekker genieten van jullie "vakantie"!

• 15 Oktober 2013 - 09:01

Huub & Kelly:

Ha Annemijn,

Het is elke keer weer leuk om al je verhalen en avonturen te lezen!! :)
    Helemaal jaloers op alle ervaringen die je mee maakt!

Het zal ook best raar zijn geweest om afscheid te nemen van al die lieve kindjes! Goed werk hebben jullie gedaan, foto's zien er gaaf uit!

Geniet van de safari!!

Dikke kus Huub & Kelly

• 15 Oktober 2013 - 10:29

Hellen:

He Annemijn, leuk om steeds je verslagen te lezen. Geniet er maar volop van hoor.
    Groetjes van ons xxx

• 15 Oktober 2013 - 14:58

Marjolein:

hoi mijntje,

leuk verslag weer hoor hoop dat je nu lekker geniet van al het moois dat je tegenkomt op safari.
    groetjes en dikke kus mamaxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 15 Oktober 2013 - 21:14

Jacintha:

Hallo Annemijn,
    Goh, heftig hoor, zo'n afscheid. Time flies in elk geval. Ben benieuwd of je op de nieuwe plaats straks ook een (Hollands?) verschil(letje) maakt.

• 18 Oktober 2013 - 14:14

Marjolein:

Ben zo benieuwd naar je volgende verslag!!! Is vast heel mooi geweest afgelopen dagen.kijk er naar uit om weer wat leuke en grappige verhalen van je te lezen !!!!!
    Groetjes van je moedertje xxxx

• 21 Oktober 2013 - 18:41

Eef:

He toppertje!wat ben jij super goed bezig!! Blij met een liniaal en een gum... hoe dankbaar!
    Superjuf geniet van alles en hopen snel weer een verslag van je te lezen
    Hele dikke knuffel van eef en jeroen

• 22 Oktober 2013 - 21:44

Buurvrouw Bertha:

Top annemijn om zo afscheid te nemen van de eerste stageplaats en nu top
    Gaan genieten van je week vacantie geniet ervan en we lezenje verslag weer .
    Groetjes uit de beek

• 22 Oktober 2013 - 22:09

Thijs Tijsseling:

Hee Annemijn,

Heel erg leuk om je verslagen te lezen, je maakt een hoop leuke bijzondere dingen mee lees ik. Nog veel succes en plezier de komende weken.

Groetjes Thijs

• 24 Oktober 2013 - 14:52

Caroline:

Hey Annemijn , zoo wat een ervaring doe je daar op veel indrukken .. fijne vakantie nu je heb het dik verdiend Xx Caroline

• 24 Oktober 2013 - 20:20

Chrisje:

Wouw meis, wat heb jij een boel geleerd. Ik ben benieuwd je weer te zien als je thuis bent. Heb je geen kleintje in je koffer gestopt ? Het zijn wel schattige lieverdjes. Leuke verhalen ! Geniet ervan X Chrisje.

• 24 Oktober 2013 - 22:34

Peetje:

supermooie sminkfoto's en wat een berg hé. Lijkt me moeilijk zo'n afscheid maar er zijn nog zoveel mooie dingen te beleven daar. Nog veel plezier !

• 25 Oktober 2013 - 10:07

Renate Vermeulen :

Lieve Annemijn. Wat ontzettend gaaf om al jou verhalen te lezen. Wat mag jij trots op jezelf zijn. Super gaaf. Geniet nog lekker meid. Knap werk! Xxxxx