mzungu, how are you - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu mzungu, how are you - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

mzungu, how are you

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

18 November 2013 | Kenia, Kisumu

Mzungu, how are you?

Voor ik aan mijn laatste stage weekje begin zal ik nog is n kleine update geven van de afgelopen week. Mijn stage school de Joel Omino was dicht door de nationale examens net als alle andere primary scholen. Dus ben ik alle dagen met iemand mee gegaan om mijn uren toch op te vullen. Maandag ging ik met Ursula mijn coach mee naar haar project op een school. Aangezien er bijna geen kinderen waren en het 2uur rijden was vond ik het echt een tegenvaller. Ik zat maar n beetje bij n meeting te hangen, wat voor mij niet zo intressant was. Het was wel erg leuk toen ik even een stukje ging lopen kwam ik in een klein buurtje met allemaal leuke rond huisjes. En werden allemaal vrouwen helemaal enthousiast mzungu!! Come in! Kreeg ik 100 kinderen op schoot, want die moesten echt n mzungu aanraken en moest ik keniaanse thee drinken. (Als bezoeker vragen ze je in kenia niet wil je thee? Nee: Visitor! You need tea!)

Dinsdag ben ik met Krista mee gegaan naar de lutran school. Dat is een school voor gehadicapte er zitten echt vet veel verschillende leeftijden. Want toen we binnen hing er niet alleen een ventje van 7aan me been. Maar ook n man van 32 aan me nek... beetje raar dus. Verder vond ikt wrl heel leuk, voor 1 dagje iig. Grappig met al die mensen mee gezongen en gedanst en nog een paar mensen(zelfs die oudjes) gesminkt. Was leuk om te zien hoe het ook anders kan want die leraren hier waren toch zo lief voor de kinderen.

Woensdag ben ik samen met myrna en jolien naar een straat kinder project geweest. Waar we activiteiten met de kinderen hebben gedaan. We hadden ons wel slecht voorbereid wamt we wisten niet eens hoe veel en hoe oud enzo. Maar na zoveel inprovisatie stage dagem dat ik ineens alleen voor de klas sta is dat niet moeilijk meer, en zeker niet samen met myrna en jolien. Dus deden we leuke estafettes hebben we liedjes gezongen en bal spelen en natuurlijk een beetje met ballonnen gespeeld want daar zijn ze gek op. Savonds zijn we nog uit eten geweest. Ja je denkt nu vast:ALWEER?! Maarja dat wil wel voor 5euro. En dan lekker niet afwassen.

Donderdag ben ik naar de Mama ngina geweest, het weeshuis van myrna en jolien. Sochtends les geven in n klasjr van 2 bij2 meter met 8kindjes. Das dat was best lekker. En smiddags schilderen!! Super leuk! Omdst er niet veel te doen was op hun stage zijn ze samen een schilder actie begonnen en schilderen ze het hele weeshuis. Vond ik vet leuk kon ik eindelijk is n muurschildering maken. En de resultaten in heel het weeshuis zijn kei gezellig. Zal zo is n fotootje uploade als t lukt.

Vrijdag ben ik nog naar mijn eigen stage geweest. Ik had ban het geld van de eieren nog wat over en heb voor alle 112 kindjes een setje colors gekocht. Nou ze stegen nog net niet op van geluk. Helaas waren ze ook mrteen de rest van de dag knettergek. En van een estafette met PE kwam ook weinig goeds meer maarja.
Zaterdag hebben we een beetje gezwommen genietst en geshopt. En savonds zijn er nog is lekker gaan stappen. Helaas zaterdag is n minder fijne stsp avond. Dan word je gevolgd door alle single mannen. Iedereen is zogenaamd je bodyguard en jr word knetter gek. Een of andere zatte indier was ons lekker heel de avond gevolgd en zat hele smerige gebaren te maken. En toen jolien er langs naar de wc liep werd die handtastelijk en in de wordrn van onze lieve sammy: he is stupid and he dont use his head! He alibaba her body! Safety first/salama quanza! Toen begonnen ze een dikke fight. Ik stond op een ton dus ik dacht al, jolien danst wilt vandaag. Toen ben ik er gillend op af gevlogen om proberen de held van het verhaal te worden. Helaas waren er nog zon 30 mannen met mij. Hahaha verder was het best n leuke avond.

Zondag gingen we naar de slumds(sloppenwijken). Vond ik super leuk! Het was vlakbij mijn stage dus ik was ook nog eens intens populair. Teacher annemijn!!!ik liep dan ook met allerlei kinderen aan me hand, en Zoo ook maandag toen ik weer op school was heeft ieder kind geweten welk huis ik wrl of niet gezien heb. We hadden snoepjes gekocht en uitgedeeld was erg leuk om te zien hoe ze hier dus allemaal leven. Omdat de coach verslapen was konden we dus helaas niet meer naar een project met autistische kinderen... wel zijn er nog naar tilapia beach geweest. Waar we een heerlijk visje op hebben. Het leek meer n monster maar t was toch echt vis heerlijk inclusier hersenen, ogen, kieuwen , schubben en ander soort lekkernijen. En natuurlijk de bij behorende ugali! Maakt n mens gelukkig

Nou maandag begint me laatste weekje nog even genieten dus voor alles voorbij is!

En wat ik nu het meeste mis? Ik zou wel is n lekkere douche willen, of een glaasje melk die niet naar schimmel smaakt.. eigenlijk liever joki, een keukentje die minder ranzig is of een plakje kaas op me broof waarbij ik niet hoef te denken: sjit deze boterham kost me n uur brood verkopen bij bakkerij lips, een minder door gelegen bed(foei nu zeur ik want omdat ik fe eerste 6 weken me kamer deelde heb ik een 2 persoons bed) verder houd ik het allenaal wel vol hoor! Stik gezellig al die mensen en kinderen hier!

Ajetoo!


  • 18 November 2013 - 22:08

    Nina:

    leuk om alle stageadressen van je groepsgenoten te bezoeken. Wel jammer dat de scholen dicht gaan. en nu nog genieten van je laatste week.
    Veel succes/ plezier en geniet er nog even van.
    straks zien we je weer op school.
    tot dan

    NIna

  • 18 November 2013 - 23:39

    Gerdien:

    Tsjonge wat is de tijd snel gegaan zeg! Je komt al bijna weer terug... en ik weet zeker dat het voor ons allemaal (oke, ik moet natuurlijk voor mezelf praten, Rolf ;-) zo voelt omdat je het zo geweldig naar je zin hebt. Geniet nog van je laatste weekje(s) en thanxx voor je kaartje, Marthe vond het reuze interessant!! xx tantetje

  • 21 November 2013 - 13:55

    Marjel:

    Hoi Annemijn,
    'Nog een weekje', klinkt wel heel gek he! En steeds zo verrassend te lezen hoe blij je de kinderen daar hebt kunnen maken. Zal straks misschien wel weer wennen zijn, want dat gaat hier toch ietsje anders.. . Myrna had het ook over sloppenwijk en 'leuk'; dat wordt een interessant lesje..
    Geniet nog even, want (zie ik ook tegen Myrna), als je weer hier bent, is daar al snel heel ver weg!
    Groetjes, Marjel

  • 21 November 2013 - 14:57

    Marjolein:

    Hoi hakini,
    Fijn dat t zo goed met je gaat kijk er naar uit dat je weer lekker thuis bent,maar zal wel heel erg wennen zijn als je weer in alle luxe baadt hier. Bedje staat klaar,kaas in huis,en de keuken is schoon,tenminste is een moment opname want kunnen zomaar in de kop krijgen om weer wat te gaan bakken en dan zit alles weer onder...
    Geniet nog ff lekker daar tot volgende week.dikke kus van ons allemaal !

  • 21 November 2013 - 14:58

    Marjolein:

    oh ja en badkamer is ook schoon dus kunt lekker poosje onder de douche komen staan,melk en yoki??? Komt goed.

  • 21 November 2013 - 22:08

    Renate Vermeulen:

    Wat onwijs mooi wat jij allemaal hebt mee gemaakt. En wat zijn wij idd in nl verwend. En nog klagen we :-) hi hi
    Als je terug bent horen we graag je verhalen maar ga eerst maar eens thuis en bij Rolf genieten. Iedereen is blij dat je weer terug komt
    En mijn vader ook ha ha ha.
    X coor jou mijn en tot snel. Xx Renate

  • 24 November 2013 - 22:41

    Suzie:

    Wauw echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet nog even van je laatste weekje en daarna hopelijk snel bijkletsen!!

    Xxx

  • 26 November 2013 - 23:30

    Oma V.Onna:

    Hoi Annemijn
    fijn dat je het zo naar je zin hebt daar!Je hebt al heel wat meegemaakt,zo te horen .Nog even en je bent er weer ,en dat je graag lekker wil douchen dat begrijp ik wel.
    groeten van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Annemijn

Ik ben Annemijn ik ben 21 jaar ondertussen! Dit keer ga ik naar Indonesië onder begeleiding van ons Myrna. Dat wordt een groot feest

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 26782

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

3 maanden Indonesië

01 September 2013 - 01 December 2013

3 maanden Kenia

Landen bezocht: