1e stage week - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu 1e stage week - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Annemijn Visser - WaarBenJij.nu

1e stage week

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

14 September 2013 | Kenia, Rangala

Jambo mbrembo mzungu,
Zoals beloofd n veul positiever reisverslag. Dinsdag van start gegaan in het babyhome samen met Jolien en Fabienne. Dat was wel fijn want ze praten echt veel swahili en zo hadden we in ieder geval elkaar. Elke ochtend om 8 uur starten we met bidden en een of ander lijst voorlezen over de kinderen maar dat is swahili dus dat weet ik niet zo goed. T was heel zwaar werken we hadden met 3e een groep van ongeveer 10 baby’s die verschoond gewassen en gevoed moesten worden. Er zijn daar in totaal zon 5 groepen met allemaal weeskinderen. Ze krijgen goede verzorging, al vinden wij het af en toe wat ruw maar er is gewoon geen tijd om te spelen met de kinderen en ze hebben ook amper speelgoed. Ik zat vandaag n uur buiten met 12 kindjes van 2/3 jaar op een pleintje en ze hadden enkel 3 knuffeltjes en hun schoenen waar ze ruzie over aan het maken waren heel sneu om te zien nu heb ik natuurlijk wel even met ze gespeeld maar ja daarna moest ik ook wassen en bedden op maken en koken. Hier in Kenia lopen de kinderen ook heel de dag met een pisluier omdat er maar op bepaalde tijden verschoond word en de ‘luiers’ zijn gewoon ouwe omgeknoopte tarzan handoeken dus t stink best wel daar!
Om 1 uur heb ik pauze en om 2 uur starten ik vandaag (woensdag) op de Nursery(kleuterschool) nou dat was ook n verhaal hoor. De zuster van babyhome wou graag dat ik daar hielp ik kwam binnen en die juf was helemaal door het dolle heen dat ik haar helpen kwam, vervolgens stelt ze me aan de klas voor. Verteld ze de kinderen dat we voortaan elke middag Engels praten in plaats van Swahili, ze zei: ‘the children can count to 100, they can draw and they are trying to read, sooo i have to go bye’. Nou leuk,, stond ik daar ineens alleen met een klasje van 44 kleuters, verzin maar even een leuke les zonder materialen enzo. Nou gelukkig kwam het goed. Beetje primitieve lessen. Maar dit was de raarste ervaring van me leven. Ik hoop dat het morgen wat anders loopt en anders moet ik maar alvast wat dingen verzinnen .
Vandaag ben ik s’middags ook nog met Myrna naar een dorpje 10 minuutjes lopen van ons huis. We werden achtervolgd door kinderen van haar stage en mijn stage die allemaal riepen ‘hey teacher! How are you?’ ‘can i walk with you?’ dus wij liepen met een kinderstoet naar het dorpje kwamen zoveel tegen mensen die ons vroegen om eten en mannen die naar ons riepen hello mzungu! Mzungu habari! Mzungu i like you! Mzungu do you like Kenia! Ja ja we doen weer veel ervaringen op hea.
En nu.. WEEKEND!! Vrijdag hadden we stage tot 1 uur en toen gingen we met de bus. (die maar 1 uur te laat was) heerlijk knus en op elkaar zaten we achter in de bus. Myrna wist nog wat plek te maken door iemand met haar koffer Knockout te slaan met haar koffer, omdat die bus zo fijn rijd. Nou lekker 1.5 uur in de stank op elkaar gepropt genieten. Tussendoor nog even gestopt omdat iemand langs de kant van de weg moest poepen. Ook belangrijk natuurlijk.
Maar toen we aankwamen in Kisumu hadden we een half uurtje douch tijd en daarna gingen we op een vet mooie plek de zonsondergang bekijken bij de victoria leek wow! Dat was echt vet we hoorden de nijlpaarden ook brullen! Savonds nog een drankje gedaan op de roof en toen naar bed gegaan omdat we er weer vroeg uit moesten. Vanmorgen gingen we namelijk varen op de victoria leek we hebben de hippo’s van vet vlakbij gezien heel gaaf en ook zee arende en grote leguanen. Nu gaan we lekker lunchen, daarna shoppen en vanavond weer feesten! T kan niet op hier in Kenia. Maandag begint het harde werken weer :D maar daar heb ik ook wel zin in! Het is allemaal even wennen maar tis toch echt vet om hier te zijn.


Groeten uit de rimboe!
Annemijn

  • 14 September 2013 - 12:40

    Marjolein:

    Hoi mop, fijn dat het zo leuk is leek er eerst even niet op maar weet dat je er heel veel ervaringen op doet en er zeker ontzettend veel van leert.is weer een mooi verslag van hoe jij t beleeft daar wens je weer alle succes van de wereld

  • 16 September 2013 - 00:36

    Anja:

    Hoi Annemijn. Leuk verslag. Wat een wereld van verschil. Maar zeker de moeite om mee te maken.
    Heel veel succes en werk ze.
    Groetjes Anja Monden.

  • 18 September 2013 - 20:43

    Buurvrouw Bertha:

    hoi annemijn
    fijn dat je het nu naar je zin hebt.heel veel ervaring op doen en genieten van het mooie land.
    wij zijn er ook 2 weken geweest en vonden het geweldig .
    jij zit warm hier is het koud en nat
    speel lekker met de kinderen en geniet ook van het landschap.
    heel veel sucses en we denken aan je.
    groetjes bertha kees

  • 20 September 2013 - 11:59

    Tante Franceline:

    He lieve nicht!

    En ik maar denken dat contact zonder facebook niet mogelijk zou zijn! Gelukkig houd je me toch op de hoogte, alleen kom ik er dus nu pas achter. Hakuna matata ( wat maakt het uit)!
    Gezellig verslag doe je, ik zie het allemaal helemaal voor me! En ik geniet nog maar eens extra van alle comfort hier, al mis ik natuurlijk wel al die aandacht die jij overal krijgt!
    Waar ik benieuwd naar ben: vinden de mensen om je heen zichzelf ook best wel sneu en zijn ze zeg maar jaloers op jou, of zijn ze gewoon tevreden met hoe het is? Streven ze naar ontwikkeling/verbetering van hun omstandigheden of speelt dat helemaal niet?
    Morgen komt Roosmarijn logeren vanwege het kerkweekend. Hopelijk vermaakt ze zich een beetje, want Joost is een nachtje weg met HJ en Simon is naar een vriendje. Thijs heeft deze onze tuin mooi in orde gemaakt, zodat de makelaar mooie foto's kon nemen. Tja, dat zijn zo onze aandachtspunten hier.... Tante is druk bezig om alles op te ruimen voor als er mensen komen kijken.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag! Volgens mij zie je ook hele mooie dingen daar. Veel plezier weer en succes met alles!
    Tante

  • 21 September 2013 - 22:16

    Eef:

    Gaaaaf mijn klinkt super!! Een klas van 44 kleuters!! Pppf knap hoor
    Wij genieten van je verhalen en zijn blij om te lezen dat het goed gaat!
    Super dikke knuffel en snel weer een verslag hoor hihij
    Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Rangala

Annemijn

Ik ben Annemijn ik ben 21 jaar ondertussen! Dit keer ga ik naar Indonesië onder begeleiding van ons Myrna. Dat wordt een groot feest

Actief sinds 03 Juli 2013
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 26815

Voorgaande reizen:

02 Februari 2017 - 28 April 2017

3 maanden Indonesië

01 September 2013 - 01 December 2013

3 maanden Kenia

Landen bezocht: